VW- Garbus ( garbusik )

                             
                              Garbus w latach od 1938 do 1985, był uważany za jedno z najbardziej,
                              eleganckich samochodów na rynku.


VW-Garbus był wspaniałym autem już teraz rzadko spotykanym ( oczywiście piszę o tej starej wersji ) rarytasem. Było to eleganckie dość drogie auto o pięknym stylowym kształcie. Był znany też jako kabriolet:              
Volkswagen Typ 1, szerzej znany jako Volkswagen Beetle czy też Volkswagen Garbus – kompaktowy samochód osobowy produkowany przez niemiecką markę Volkswagen (VW) w latach 1938-2003. Z ponad 21 000 000 wyprodukowanymi egzemplarzami w konfiguracji: chłodzony powietrzem silnik umieszczony za osią tylną z napędem tylnym, Garbus był najdłużej i najliczniej produkowanym modelem samochodu w historii motoryzacji.
Łącznie wyprodukowano 21 529 464 egzemplarzy modelu (z czego 15 444 858 w Niemczech – w tym 330 251 kabrioletów około 3 350 000 w Brazylii). 


Dużo osób w późniejszych latach zaczęło je malować ( ten kto ma oryginalniejszy, ten jest lepszy ):-)
 






     
Więcej informacji na temat garbusów:
Chociaż samochód został zaprojektowany i wprowadzony do produkcji w latach 30, masowa produkcja ruszyła w 1945 roku, po zakończeniu 2 wojny światowej. Model otrzymał wtedy oznaczenie Volkswagen Typ 1 i sprzedawany był jako po prostu "Volkswagen". Późniejsze modele nosiły nazwy: VW 1200, 1300, 1500, 1302 lub 1303, przy czym pierwsze trzy pochodziły od pojemności skokowej silnika, a 1302 i 1303 prezentowały kolejne wcielenia Garbusa. Na rodzimym rynku pojazd zyskał przydomek Käfer i pod taką nazwą był tam w późniejszym czasie sprzedawany, w pozostałych krajach przyjęto oznaczenie Volkswagen Beetle.
W Beetle zastosowano montowany z tyłu silnik typu bokser, chłodzony powietrzem. Nadwozie było 2-drzwiową konstrukcją typu fastback sedan z płaską szybą przednią, cechowało się współczynnikiem oporu powietrza Cx równym 0,41. Samochód przystosowany był do przewozu czterech pasażerów na dwóch rzędach siedzeń, dysponował przestrzenią bagażową pod przednią maską oraz za tylną kanapą. Nadwozie połączone było z prawie płaskim podwoziem za pomocą osiemnastu śrub. W konstrukcji zarówno przedniego jak i tylnego zawieszenia wykorzystano drążki skrętne i stabilizatory poprzeczne – zapewniało to niezależność każdego koła w amortyzowaniu i resorowaniu. Rozwiązania takie jak: mechaniczne hamulce bębnowe, dzielone tylne szyby, mechaniczne kierunkowskazy oraz niezsynchronizowana skrzynia biegów były z biegiem czasu modernizowane. Pozostałe elementy były przez resztę produkcji używane w niezmienionej postaci.
Silnik, głowice cylindrów oraz skrzynia biegów zostały wykonane ze stopów metali lekkich. Chłodnica oleju wraz z termostatem zapewniała optymalną temperaturę pracy oraz wysoką wytrzymałość jednostki napędowej. Powietrze trafiające do komory spalania oczyszczane było przez metalowy filtr powietrza oraz kąpiel olejową.
Mimo że z biegiem lat wygląd samochodu zmieniał się nieznacznie, przez cały okres produkcji wprowadzono ponad 78.000 modyfikacji do modelu. .

13 komentarzy:

  1. Super wpis. Pozdrawiam i czekam na więcej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten samochód to istny klasyk i na dobrą sprawę coraz rzadziej można je spotkać. Jako, że mnie interesuje ogólnie motoryzacja to szukałem porównania ubezpieczeń. Trafiłem na artykuł https://kioskpolis.pl/czym-sie-rozni-system-ubezpieczen-w-anglii-i-w-polsce/ gdzie wyjaśniono różnice w ubezpieczeniach OC u nas i w Anglii.

    OdpowiedzUsuń
  3. Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Sam samochód na pewno jest kultowy i myślę, że wiele osób również posiada go jeszcze z sentymentu. Muszę przyznać, że jednak nigdy nie wiemy co może nas na trasie spotkać. W takiej sytuacji ja korzystam zawsze z pomocy drogowej https://jarex24.pl/ na której się na pewni nie zawiedziemy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jest to bardzo fajne auto i muszę przyznać, że jak najbardziej ja również jestem fanką takich zabytków. Jak dla mnie także liczy się to, aby mieć dobrych mechaników. Najbardziej zadowolona z napraw i obsługi jestem w serwisie https://autokorbas.pl/ i każdemu ich polecam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ładne są takie samochody i muszę przyznać, że mi się akurat takie auto marzy. Jednak na tą chwilę mam swoje auto które niestety potrafi mnie zawodzić na trasie. Jednak odkąd mam numer do pomocy drogowej https://holowanie.wroclaw.pl/ to wiem, że nie zostanę sam gdzieś na drodze.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedy już mamy samochód to bardzo istotną sprawa jest to aby był on po prostu sprawny. W sytuacji nagłej awarii najlepiej jest zadzwonić po pomoc drogową https://pomocdrogowagdansk.pl/ i ja właśnie to najczęściej robię.

    OdpowiedzUsuń
  8. Myślę, że jeszcze czasami to auto można spotkać na drodze ale faktycznie jest to jeżdżący zabytek. Mogę się również pochwalić, ze niedawno dzwoniłem po pomoc drogową https://pomocdrogowa.i-koszalin.pl/ gdyż to mój pojazd nie był w stanie się uruchomić.

    OdpowiedzUsuń
  9. Niestety ja takiego auta nigdy nie miałam więc również ciężko jest mi cokolwiek na ten temat powiedzieć. Mimo wszystko korzystając z okazji oczywiście polecam świetną firmę transportową https://transport-gdansk.pl/ i jak najbardziej warto z jej usług korzystać.

    OdpowiedzUsuń
  10. Gdy mówimy o pomocy drogowej to muszę powiedzieć, że ja również niedawno miałem okazje z takiej usługi skorzystać. Skontaktowałem się z firmą https://robex-pomocdrogowa.pl/ która bardzo szybko po mnie przyjechała na trasie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Firma, na której można polegać to https://zlomujemy24h.pl/ i w kwestii złomowania pojazdów nie mają sobie równych. Ich usługi są nie tylko profesjonalne, ale również przyjazne dla środowiska. Zaufałem im przy złomowaniu mojego uszkodzonego samochodu i byłem bardzo zadowolony z efektów. Gorąco polecam ich usługi.

    OdpowiedzUsuń
  12. Kasacja pojazdów to ważny element ochrony środowiska. Stare, niesprawne samochody stanowią zagrożenie dla środowiska, zwłaszcza jeśli nie są odpowiednio utylizowane. Dlatego warto skorzystać z usług profesjonalnej firmy, takiej jak https://kasacja.stalowa-wola.pl/, która dba nie tylko o szybki i wygodny proces kasacji, ale także o odpowiednią utylizację pojazdu. Dzięki temu możemy mieć pewność, że nasz stary samochód nie stanie się źródłem zanieczyszczenia środowiska.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ostatnio miałem problem z moim samochodem i natknąłem się na https://autowacholc.pl/. Zostałem mile zaskoczony ich profesjonalizmem i jakością obsługi. Od momentu przyjęcia pojazdu po dokładną diagnozę i naprawę – wszystko przebiegło sprawnie i efektywnie. Ich zespół wykazał się nie tylko dużą wiedzą techniczną, ale również świetnym podejściem do klienta. Ceny są bardzo rozsądne, a jakość usług wyjątkowa, co sprawia, że z czystym sumieniem mogę ich polecić każdemu.

    OdpowiedzUsuń